..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله..... الله..... الله.....الله .....الله .....الله

Thursday, October 27, 2011

Adam dan Hawa..

Bicara hati seorang Adam buat Hawa..

Aku bukanlah YUSUF yang di rindukan oleh Zulaikha,
aku bukanlah pula SULAIMAN yang di kagumi Balqis,
aku bukanlah pula Nabi MUHAMMAD yang di cintai Umat,

tapi aku hanyalah seperti ADAM yang merindui kehadiran Hawa dalam hidupku.
Fahamilah aku sebagaimana kau mahu aku memahamimu,
bicaralah denganku sebagaimana aku ingin berbicara,
terimalah aku sebagaimana aku ingin menerimamu,
redhailah aku sebagai status halalmu,
sebagaimana hati aku telah meredhaimu kerana aku hanya Adam Akhir zaman yang berusaha menjadi lelaki Sholeh mendampingimu dalam menggapai keredhoan-NYA...


Bicara hati seorang Hawa buat Adam..

Aku bukanlah zulaikha yang mengharapkanmu setampan Yusuf,
aku tidaklah secerdas Aisyah yang mendampingi Nabi Muhammad,
aku tidaklah sekaya Balqis yang sederajat dampingi sulaiman...

aku hanyalah wanita akhir zaman berharap menjadi wanita sholehah mendampingimu dalam menggapai keridhoan-NYA...

No comments:

Post a Comment